Bindování v Counter Strike 1.6
Mnozí z vás si už určitě někdy řekli, že nejotravnější je nakupování zbraní atd.. A taky jste si určitě všimli, že někteří mají nakoupeno za pár sekund, kdežto vy jste si nakoupili teprve primární zbraň. Proto jsou zde bindy, jinými slovy předzadané funkce = bind. V případě, kdy chcete kupovat více předmětů popř. bindovat více věcí na jednu klávasu, musíte zadat po každém nakoupeném předmětu nebo zadané operaci ";" - středník
Bindování slouží k nastavení nějaké operace, která se provede po stisku určitého tlačítka. V CS si např. můžete po stisku klávesy "c" koupit M4A1 + Desert Eagle + všechny granáty + kevlarovou vestu. A tady se dočtete, jak na to. Normálně se binduje do souboru config.cfg (nachází se v "D:/Valve/cstrike/config.cfg“), takže jej otevřete a jdeme na věc.
1) nakupovací
Příklad:
Bind koupení na klávesu "s": ak47 + primární náboje + zahlásili týmu o své koupi.
Spravná forma:
bind "S" "ak47;primammo;say_team ** STATUS : M4A1 / AK 47 ** "
Přehled předmětů:
primammo náboje do prim. zbraně
secammo náboje do sek. zbraně
buyammo1 jeden zásobník do prim. zbraně
buyammo2 jeden zásobník do sek. Zbraně
m4a1 Maverick M4A1 Carbine
ak47 CV-47
deagle Night Hawk .50c
vesthelm Kevlar + Helmet
vest Kevlar
mp5 KM Sub-Machine Gun
defuser kleště
- pozdějc budou přidány všechny předměty
Přehled kláves:
Mezerník: SPACE
Delete: Del
Insert: Ins
Page Up: PgUp
Page Down: PgDn
Šipka nahoru: Uparrow
Šipka dolů: Downarrow
Šipka doprava: Rightarrow
Šipka doleva: Leftarrow
Numerická klávesnice:
1: KP_END
2: KP_DOWNARROW
3: KP_PGDN
4: KP_LEFTARROW
5: KP_5
6: KP_RIGHTARROW
7: KP_HOME
8: KP_UPARROW
9: KP_PGUP
0: KP_INS
TIP:
Abyste nemuseli mít nabindovaných hafo tlačítek, nabindujte si nakoupení dvou zbraní na 1 tlačítko. Např: m4a1 a ak47 (u teroristů vám to koupí ak47 a u counter-teroristů m4a1) a takto i u dalších zbraní.
2) příkazový
Tento typ je jednodušší a slouží k tomu, abyste nemuseli složitě otevírat konzoli a vepisovat do ní příkazy. Stačí si nabindovat tlačítko... Příklad: bind "v" "xxx"
xxx - za xxx dosaďte příkaz, který se má ve hře vykonat (třeba sv_restertround 1)
Na klávesu "c" nabindujeme příkaz sv_restartround 1 (pomocí say).
bind "c" "sv_restartrond 1;sv_restartround 1"
3) chatovací
Tento typ slouží hlavně k taktickým hláškám typu: ,,Jsem pod palbou, potřebuji asistenci."(Asi tušíte, že v takové situaci by se vám dvakrát nevyplatilo to psát do konzole) takže budeme bindovat hlášky.
bind "v" "say_team pojdte za mnou !" V CS jdou ovšem nabindovat i IN-GAME hlášky. To jsou radiové hlášky typu ,,Follow me". Pokud máte standartní nastavení klávesnice, tak je spustíte klávesou "Z" a poté si vyberete z meny. Ale mačkat x tlačítek, než se dostanete k hlášce, kterou chcete je zdlouhavé, proto je jednodušší si je nabindovat.
Příklad:
Na klávesu NUM 1 nabinduji hlášku: team chatem (say_team): Všichni padejte!
Spravná forma: bind "KP_END" "say_team Všichni padejte!“
BUNNY HOP :P
řeknem co to ten bunnyhop vlastně je, je to série skokú, kterým dosáhnete i 4krát větší
rychlost než je v CS možné.
Jak?? No jsou 2 možnosti. Zaprvé to je možné udělat ručně, stiskem několika kláves zasebou a správnou kombinací pohybu myší. Druhá možnost je si bunny nabindovat (kdo neví jak bindovat, ať si přešte článek "Jak bindovat"), ale bindovaný bunny nemá ten samý efekt jako ten ručně skočený, jaký? No prostě nezpomalujete, ale taky zároveň nezrychlujete, proč to se dozvíte dále.
Takže teď si rozebereme možnost první, hned zezačátku vás chcu upozornit, že tahleta možnost je jeno pro silné, nervy mající nátury, proč?? Trénování bunnyhopu zabere alespoň tak 2 dny čistého trénování, ale výsledek stojí za to. Já jsem to zvládl. Ten kdo bunnyhop umí ručně, se automaticky zařazuje do pomyslné vyšší sféry dovednosti. A jak na něho?? Bunny hop se dá rozdělit do tří části:
1. První odraz: Začínáte v pohybu v klidu, držíte šipku dopředu, až dosáhnete nejvyšší rychlost (trvá to malý okamžik) začněte strafovat doleva(džet šipku doleva), taky zároveň otáčejte myší směrem doleva. Až myší dostáhnete takových 45° otočení, zmáčkněte výskok.
2. Přechod z prvního odrazu k druhému: Ihned, po ukončení první féze (výskoku) pusťte šipku dopředu (v dalšich krocích už ji nikdy nesmíte zmáčknout, jinak se rychlost změní na maimální hodnotu serveru) i šipku doleva. Ihned po puštění šipky doleva zmáčkněte straf doprava a myškou začněte točit doprava (opět do úhlu 45° od původní dráhy, což byl původní směr rovně). Těsně před dopadem přstaňte otáčet myší a zmáčkněte výskok (pozor, při mačkání výskoku myší nesmíte nikdy pohybovat).
3. Skok druhý : Po druhém odrazu musíte ihned pustit straf doprava a začít strafovat doleva a myškou točit doleva již v známém ůhlu 45°, no a před dopadem opět přestat otáčet myší, zmáčknout skok. Po další výskoku se upakuje zase drufá fáze a pak zase fáze třetí, pak zase druhá atd atd....prostě pořád dokola. Nejdůležitější je ovšem dávat si pozor ať neotáčíte myškou při dopadu a nikdy při bunnyhopu (kromě ůvodního skoku) nezmáčknete pohyb dopředu.
Tak to by snad bylo, přeji příjemné cvičení :)
Teď, pro ty línější :) si rozebereme pěkně bunnyhop bindovaný, předpokládám, že umíte základ bindování (kdo neví jak bindovat, ať si přešte článek "Jak bindovat"). Bindovaný bunnyhop je velmi jednoduchý, do vašeho autoexec.cfg si stačí přidat toto:
alias +bhj "+jump; wait; -jump; wait; +jump; wait; -jump; wait; +jump; wait; -jump; wait; +jump; wait; -jump; wait"
alias -bhj "-jump"
Nyní si stačí do Vašeho configu dát pouze k poločce space toto: bind "SPACE" "+bhj" a můžete vesele skákat:)